Az általános turisztikai minőségbiztosítás kérdésköréről egy korábbi blogbejegyzésben már esett szó. Be kell vallanom, néha magam is szkeptikus vagyok, amikor az egységes, minden szolgáltatóra kiterjedő desztinációs szintű minőségbiztosítás kialakításának a kérdéskörével foglalkozom, mivel tudom, hogy ennek alapja minden esetben a rendelkezésre álló humán erőforrás állomány. Ugyanakkor meggyőződésem, hogy sehol nincs akkora szükség egy általános turisztikai minőségpolitikára, mint a hazai desztinációkban. Nem pusztán szolgáltatói, hanem desztinációs szinten.
Éppen ezért nagy öröm a számomra, hogy teltházzal kezdődött ma el az a tréningsorozatunk, amely az attrakciók, szállodák, éttermek munkatársait készíti fel az idei turisztikai szezonra. A cél, hogy a városba érkező vendégek mindenhol egységes, magas színvonalú kiszolgálásban részesüljenek, ami azonban nemcsak az objektív adottságokon múlik, hanem azokon a munkatársakon is, akik a vendégekkel közvetlenül foglalkoznak. Ennek köszönhető, hogy a tréningsorozat első moduljain jegypénztárosok, recepciósok, pincérek, teremőrök, stb vesznek részt.
A tréningsorozat célja, hogy a vendégek folyamatosan és maximálisan elégedettek legyenek Miskolc kínálatával. A turizmus olyan szakma, ahol a vendég elégedettsége nagyrészt azon múlik, hogy a vele kapcsolatba kerülő munkatársak milyen benyomást tesznek rá, éreztetik-e vele, hogy az ő igényei a legfontosabbak. A vendégbarát viselkedés fejlesztése tehát az egyik legfontosabb feladat. A vendégek biztonságérzetének a növelése érdekében ugyanakkor nagyon fontos, hogy a front munkatársak jól ismerjék a város látnivalóit és szolgáltatásait is és ajánlani tudják azokat a vendégeknek. A 2016-os minőségfejlesztési projekt első moduljai ezeknek a készségeknek a fejlesztésére fókuszálnak.
A miskolci turisztikai (TDM) szervezet 2013-tól végzi a tudatos fogadóterületi felkészítést Miskolc vendéglátóegységei és szálláshelyei körében annak érdekében, hogy a Miskolcra látogató hazai és külföldi vendégek minden tekintetben a legmagasabb szintű, a Miskolc márka építésére is alkalmas szolgáltatást nyújtsanak a vendégeknek, hiszen ahhoz, hogy Miskolc hosszú távon fenn tudja tartani vonzerejét, mind a környezetnek, mind a szolgáltatásoknak folyamatos magas minőséget kell tudni biztosítani.
Mai bevezető előadásomban azt kértem minden résztvevőtől, hogy legyen házigazda Miskolcon, s fogadja úgy a vendégeket, ahogy otthon fogadná, saját otthonában. Azt kértem továbbá, tanuljanak meg mosolyogni a vendégre. Minden nap, minden helyzetben. Azt hiszem, ez minden továbblépés alapja.