Mosolyt kérünk!
2016. február 04. írta: N. Júlia

Mosolyt kérünk!

 

Az általános turisztikai minőségbiztosítás kérdésköréről egy korábbi blogbejegyzésben már esett szó. Be kell vallanom, néha magam is szkeptikus vagyok, amikor az egységes, minden szolgáltatóra kiterjedő desztinációs szintű minőségbiztosítás kialakításának a kérdéskörével foglalkozom, mivel  tudom, hogy ennek alapja minden esetben a rendelkezésre álló humán erőforrás állomány. Ugyanakkor meggyőződésem, hogy sehol nincs akkora szükség egy általános turisztikai minőségpolitikára, mint a hazai desztinációkban. Nem pusztán szolgáltatói, hanem desztinációs szinten. 

Éppen ezért nagy öröm a számomra, hogy teltházzal kezdődött ma el az a tréningsorozatunk, amely az attrakciók, szállodák, éttermek munkatársait készíti fel az idei turisztikai szezonra. A cél, hogy a városba érkező vendégek mindenhol egységes, magas színvonalú kiszolgálásban részesüljenek, ami azonban nemcsak az objektív adottságokon múlik, hanem azokon a munkatársakon is, akik a vendégekkel közvetlenül foglalkoznak. Ennek köszönhető, hogy a tréningsorozat első moduljain jegypénztárosok, recepciósok, pincérek, teremőrök, stb vesznek részt.

A tréningsorozat célja, hogy a vendégek folyamatosan és maximálisan elégedettek legyenek Miskolc kínálatával. A turizmus olyan szakma, ahol a vendég elégedettsége nagyrészt azon múlik, hogy a vele kapcsolatba kerülő munkatársak milyen benyomást tesznek rá, éreztetik-e vele, hogy az ő igényei a legfontosabbak. A vendégbarát viselkedés fejlesztése tehát az egyik legfontosabb feladat. A vendégek biztonságérzetének a növelése érdekében ugyanakkor nagyon fontos, hogy a front munkatársak jól ismerjék a város látnivalóit és szolgáltatásait is és ajánlani tudják azokat a vendégeknek. A 2016-os minőségfejlesztési projekt első moduljai ezeknek a készségeknek a fejlesztésére fókuszálnak.

A miskolci turisztikai (TDM) szervezet 2013-tól végzi a tudatos fogadóterületi felkészítést Miskolc vendéglátóegységei és szálláshelyei körében annak érdekében, hogy a Miskolcra látogató hazai és külföldi vendégek minden tekintetben a legmagasabb szintű, a Miskolc márka építésére is alkalmas szolgáltatást nyújtsanak a vendégeknek, hiszen ahhoz, hogy Miskolc hosszú távon fenn tudja tartani vonzerejét, mind a környezetnek, mind a szolgáltatásoknak folyamatos magas minőséget kell tudni biztosítani.

Mai bevezető előadásomban azt kértem minden résztvevőtől, hogy legyen házigazda Miskolcon, s fogadja úgy a vendégeket, ahogy otthon fogadná, saját otthonában. Azt kértem továbbá, tanuljanak meg mosolyogni a vendégre. Minden nap, minden helyzetben. Azt hiszem, ez minden továbblépés alapja. 

A bejegyzés trackback címe:

https://desztinaciomenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/8360766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KissPéter 2016.02.09. 09:30:51

Annyira jó törekvés, öröm ilyet látni!
Esetleg léétrehozhatnánk valamilyen együttműködést blogjaink között: blog.szallasmarketing.hu

N. Júlia 2016.02.09. 10:31:42

@KissPéter: Kedves Péter!
nagy örömmel vettem a megkeresést, egyeztessünk!

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

süti beállítások módosítása