Miskolc Pass Turisztikai Kártya - miértek, hogyanok, tapasztalatok
2015. december 30. írta: N. Júlia

Miskolc Pass Turisztikai Kártya - miértek, hogyanok, tapasztalatok

miskolc_pass.JPG

Alapvetés

 

A következő 2-3 évben Magyarországot is el fogja érni az a SMART boom, amely Nyugat-Európát részben már utolérte. A World Travel Market 2014. év szeptemberi kutatása szerint a következő időszak egyik legfontosabb trendje a SMART alkalmazások bevezetése lesz a turizmusban. A kártyarendszerek mögötti informatikai fejlesztés Nyugat-Európában folyamatos és a jövő technológiáit használják.

Miskolcon olyan turisztikai kártyát szükséges beindítani, amely

  • a jövő technológiáját is tudja biztosítani - az eddigi referenciák fontosak lehetnek, azonban még fontosabb, hogy a későbbiekben könnyen fejleszteni lehessen a SMART technológiák irányába, s lehetőség szerint ne a város költségén
  • össze lehessen kötni a jelenlegi TDM szoftverrel (adatátvitel, statisztikák, stb.)
  • a kártya a lejárta után reklámhordozóként tovább tudjon működni
  • egyszerű legyen a használata az értékesítőknek és a felhasználóknak is
  • a minél olcsóbb, de minőségi fejlesztés érdekében okostelefonnal és egyéb SMART eszközökkel is használható legyen, ne kelljen minden elfogadóhelyhez drága leolvasó eszközt telepíteni. Ellenőrizhető, leolvasható legyen könnyen a tömegközlekedési eszközökön is
  • lehetőséget biztosítson arra, hogy a későbbiekben városkártya rendszerként is használható legyen, illetve a kártya maga fizetőeszközként is használható legyen (pl. bankkártyaként is szolgálhasson igény szerint).

 

 

A kártya előkészítése során lefolytatott előzetes kutatások

  • felmérés a hazai turisztikai kártyákról, személyes interjúk a kártyakibocsátó TDM-ekkel és önkormányzatokkal, a kínálat elemzése a rendelkezésünkre álló kiadványok és honlapok alapján
  • felmérés a külföldi turisztikai kártyák (150 európai desztináció) működéséről, árakról, kedvezményekről
  • árajánlatok bekérése, összehasonlítása az összes szoftvercégtől, amely ma Magyarországon turisztikai kártyát működtet
  • egyeztetés a miskolci attrakciókkal a potenciális kártya működéséről
  • a nemzetközi turisztikai trendriportok elemzése a következő időszak trendjeiről, a SMART alkalmazások használatáról

 

A kártyáról

 

  • a Miskolc Pass Turisztikai Kártya elfogadóhelyeinek összetétele a turisták valós igényei alapján kerül kialakításra, kizárólag olyan szolgáltatásokkal, melyek magas minőséget képviselnek Miskolc turizmusában.
  • a turisták által leginkább kedvelt attrakciók és helyszínek (pl. tömegközlekedés, fürdők, múzeumok) nagy kedvezménnyel jelennek meg
  • célunk a letisztult, átlátható kínálat, így a vendég az alábbi kártyatípusok közül válogathat:
  • 24 órás
  • 48 órás
  • 72 órás
  • 120 órás
  • 365 napos miskolciaknak
  • a Miskolc Pass turisztikai kártya minden évben április 15-én jelenik meg és értékesíthető, illetve felhasználható a következő évben április 30-ig, így alkalmazkodik a turisztikai szezonhoz
  • a Miskolc Pass turisztikai kártya egy felnőtt részére biztosítja a kedvezményeket
  • Tartalom: a város pozicionálása szempontjából legfontosabb attrakciók, valamint a tömegközlekedés és a kisvasút esetében ingyenes, a többi esetben (éttermek, szállások, stb.) kedvezmények
  • Design: modern, fiatalos külső Miskolc turisztikai arculatába illeszkedő képi világgal, sorszámmal, kiegészítő biztonsági elemmel, árral, az érvényesség kezdetének dátumával és a turista aláírásával (utóbbiakat a vásárló tölti ki saját kezűleg)
  • Kísérő kiadvány: célcsoport orientált prospektusok, valamint kihajtható kártyaprospektus (terv szerint), melyben az elfogadóhelyek alapadatai (szolgáltatás neve, címe, weblapja, email címe, telefonszáma, nyitva tartás, kedvezmény mértéke) és egy kép jelennek meg. A prospektus tartalmaz egy térképet is, melyen az elfogadóhelyek sorszámozottan feltüntetésre kerülnek. A szolgáltatásokról bővebb leírás awww.hellomiskolc.hu oldalon lesz megtalálható.

 

 pass-kave.jpg

 

A kártya ára és a kedvezmények mértéke

 

A jelenlegi konstrukció szerint a kártya ára a következőképpen alakul:

24 órás

6.500 Ft

48 órás

10.500 Ft

72 órás

14.300 Ft

120 órás

16.000 Ft

365 napos, ingyenes szolgáltatásokkal

6.500 Ft

365 napos, csak %-os szolgáltatásokkal

2.700 Ft

 

A kedvezmények mértéke (a szolgáltatók, attrakciók folyamatosan jelentkezhetnek kártya elfogadó helyként, ezért a jelenlegi lista nagyrészt a 100%-os kedvezményt nyújtó attrakciókat tartalmazza):

Attrakció

Miskolc Pass Turisztikai kártya Nélkül

Kedvezmény mértéke

MVK Zrt (tömegközlekedés a kártya érvényessége alatt korlátlan mennyiségben)

1 600 Ft

100%

Barlangfürdő (Szezonban 4 órás, szezonon kívül egész napos)

2 450 Ft

100%

Selyemréti strandfürdő (egész nap)

1 850 Ft

100%

Miskolctapolcai strandfürdő (egész nap)

1 600 Ft

100%

Diósgyőri Vár (1 alkalommal)

1 500 Ft

100%

Lillafüredi Kisvasút (1 alkalom)

700 Ft

100%

Miskolc Zoo (1 alkalom, egyeztetés alatt)

1 200 Ft

100%

Anna barlang (választható)

1 100 Ft

100%

Szent István barlang (választható)

1 100 Ft

100%

Pannon-tenger Múzeum

1 000 Ft

100%

Ortodox múzeum

800 Ft

100%

Képtár

600 Ft

100%

Pelelak

600 Ft

100%

Rákóczi ház

600 Ft

100%

Színész múzeum

600 Ft

100%

 Kalandtúra Park Miskolctapolca

 

10%

Szabadulós játékok

 

10-20%

Éttermek (napról napra bővül a számuk)

 

min. 10%

 Best of Taxi

240 Ft / km 

33%
(160 Ft / km)

Összesen a 100%-os kedvezmények mértéke 24 órás kártya esetén:

17.300 Ft

 

Összesen a 100%-os kedvezmények mértéke 48 és 72 órás kártya esetén:

18.700 Ft

 

Összesen a 100%-oS kedvezmények mértéke 120 órás kártya esetén:

19.600 Ft

 

 Kiegészítő opció: Régiópark kedvezményes napi parkolás kártyafelhasználóknak (egyeztetés alatt)

 

 

 

Értékesítés

 

Nagy hangsúlyt fektetünk a Miskolc Pass Turisztikai Kártya minél szélesebb körben történő értékesítésére, hiszen csak így tudjuk biztosítani partnereink számára a legtöbb megjelenési lehetőséget. A már bevált értékesítési csatornák:

  • Információs irodák – Tourinform Miskolc, Miskolctapolcai infopont, Lillafüredi infopont, Diósgyőri Vár infopont
  • szállodai recepciók, utazási irodák
  • online értékesítés
  • külföldi tour operátorok
  • online értékesítés

Ezek mellett folyamatos az új értékesítési lehetőségek és partnerek felkutatása.

 

A kártya működési elvei

 

Fejlesztésünk célja egy olyan új, innovatív kedvezménykártya-rendszer kialakítása, mely a mai kor igényeinek megfelelően a lehető legmagasabb színvonalú szolgáltatást nyújtja, mind a kedvezményt adók, mind a kedvezménnyel élők számára, továbbá egyszerű kezelhetőségével a kártyakibocsájtók munkáját is nagyban megkönnyíti.

 miskolcpassturisztikai_kartya_1_page_5.jpg

A rendszer kialakításánál nagy gondot fordítottunk a felhasználóbarát megoldásokra, továbbá a platform független tartalmak reszponzív megjelenítésére, azaz minden képernyőfelbontás esetén valamennyi web böngészésre alkalmas eszközön helyesen jelenjen meg az információ, ezzel is segítve a manapság közkedvelt mobil technológia használatát. A másik kiemelt fontosságú szempontunk az volt, hogy a rendszert úgy lehessen bevezetni, hogy az a már esetlegesen meglévő kártyarendszerek (NFC/RFID, városkártya, stb…) működését támogassa, annak ne konkurense, hanem kommunikáció és szolgáltatásbővítés oldalon partnere legyen.

 

Megoldásunk segítségével úgy épülhet fel egy dinamikus tartalommal menedzselt kártyarendszer, hogy az sem a kártyahasználók, sem a kártyát elfogadók részéről nem igényel egyedi technikai eszköz beszerzést, amennyiben rendelkeznek okos telefonnal, vagy webkamerával ellátott számítógéppel. (Mivel évek óta már csak ilyen készülékeket forgalmaznak a szolgáltatók, ezért ezek rendkívül elterjedtek.)

 

További előnye a QARD™ turisztikai kártyának, hogy az egyben a használó turisztikai navigátora is, amely segíti a helyszíni tájékozódást, informálódást, majd a desztináció elhagyása után ugyanez a kártya automatikusan turisztikai ajánlóvá „alakul át”.

 

A megoldás kifejezetten költséghatékony, mivel nem szükségeltetik hozzá NFC technológiával ellátott speciális kártyák beszerzése, sem azok kiadása, pénzek letétbe helyezése, majd az azzal történő elszámolás sem, továbbá nincs szükség speciális telepített terminálokra és olvasókra az elfogadó helyeken sem. A felhasználást követően a kártyáját mindenki magával viheti emlékül, de annak funkciója a lejárat után átvált invitatív kiadvánnyá, melyet mindig magunknál hordhatunk.

A rendszerben tárolt adatok kinyerhetőek elemzés céljából, annak érdekében, hogy kínálatot a turisták szokásaihoz, elvárásaihoz a lehető legjobban lehessen alakítani.

 

A kedvezmények igénybevételéről igény esetén a kedvezményt biztosító szolgáltató automatikus e-mail üzenetet kap, ezzel biztosítva a kártya nevével történő visszaélések kizárását.

 

Működési elve a legmodernebb technológia ellenére is nagyon egyszerű:

 

  1. Alap regisztrációs adatok (vendég)

 

Alapinformációk rögzítése az egyedi igényekhez igazodva kerül beállításra, a regisztrációs adatok tetszés szerint változtathatóak az alapparaméterezéskor.

 

  1. Regisztrációs hely a rendszer üzemeltetője által meghatározott szolgáltató egység, egyedileg állítható adminisztrációs hozzáférési szinttel

 

A regisztrációhoz mindössze egy számítógép és internet elérés szükségeltetik. A kártyákat akár előre is ki lehet nyomtatni és az első olvasáskor aktiválni A kártya érvényessége alapesetben úgy kerül beállításra, hogy a regisztráció pillanatától a lejárat napján 23:59 óráig lehessen vele kedvezményeket igénybe venni.

 

Turisztikai kártya kiadásához javasolt a szállásadó igazolása, mely bizonyítja, hogy az igénylő mettől-meddig jogosult a kedvezmények igénybevételére (alapesetben a tartózkodási idejére – befizetett IFA)

 

A rendszer lehetőséget biztosít többféle kártya típus kiadására is (az előfizetési csomagtól függően), pl. helyi lakosok számára más kedvezmény adható, mint turisták részére. (VIP kártya, arany-, platina-, hűségkártya,1, 2, 3, 5 napos kártyák, stb.)

 

  1. Elfogadóhelyek

 

A rendszerben szabadon megadható kategóriák szerint csoportosítva (szolgáltató típusonként meghatározott címkézéssel /állítható/ Szállás / Vendéglátás / Szabadidő / Közlekedés (szabadon kategorizálható) - szűrhető paraméter szerint) egy szolgáltató több kategóriában is szerepelhet.

Javasolt szolgáltatói alapadatok:

 

  • Cégnév
  • cím
  • weboldal
  • e-mail cím
  • telefonszám
  • nyitva tartás
  • saját logó megjelenítése
  • kedvezmény mértéke
  • kedvezmény típusa, csökkenő vagy növekvő számolással (pre-paid vagy bérlet típusú csökkenő, vagy általános növekvő)
  • Igénybe vehető szolgáltatások ismertetése (bemutatkozás)

 

A szolgáltatói adatok saját adatbázisból (pl. excel) történő tömeges feltöltése lehetséges, akár több nyelven is (nyelvi verziók (fordítások) külön kezelhetőek - külön dinamikus adatforrásban - nyelvek száma szabadon bővíthető). A rendszer a szolgáltató adatokból automatikusan generál egy MLP-t (Mobil Landing Page), amely segíti a tájékozódást és a szolgáltató mobiloptimalizált oldalaként is használható, akár több nyelven is.

 

  1. Felhasználás kártyatulajdonos oldalon

 

A kártya a tulajdonosa kezében a desztináció/település navigátoraként működik. Szkenneléskor a felhasználó eszközén beállított nyelven nyílik meg (amennyiben rendelkezésre áll az adott nyelv, alapértelmezett nyelv megadható) egy általános tájékoztató mobil weboldal, melyen keresztül információt kap az aktuális hírekről, eseményekről, programokról, látnivalókról, (szintén több nyelven megadhatóak, vagy ha a kártyakibocsájtó szervezet rendelkezik beágyazható feeddel (RSS), az is megjeleníthető) kedvezményt nyújtó elfogadóhelyekről, valamint kártyája érvényességi státuszáról. Külön menüpontban megjelenhet a felhasználó neve és telefonszáma is, annak érdekében, hogy amennyiben a kártya elveszne, úgy az visszakerülhessen jogos tulajdonosához. A könnyebb eligazodást, tájékozódást elősegítendő a felületen térképes és szöveges keresési, szűrési feltételek állnak a felhasználó rendelkezésére.

Lehetőség van a vendég részére statisztikai adatok megjelenítésére is, ahol követni tudja a kártyája felhasználását is. (Használati napló, elfogadónkénti összesítés, egyenleg stb.)

 

  1. Elfogadás Szolgáltatói oldalon

 

Fizetéskor a kártya átadásra kerül, melyet az elfogadóhely internet eléréssel rendelkező okos telefonon, mobil eszközön vagy számítógépen szkennel be. (Amennyiben nincs lehetőség szkennelésre, a kártya egyedi azonosítójának kézi bevitelére is lehetőség van egy internet el-éréssel rendelkező számítógépen)

 

Az elfogadóhelynek szkennelés előtt az eszközről be kell jelentkeznie saját pin kóddal a rend-szerbe, mely ennek segítségével azonosítja az elfogadóhelyet.

Az elfogadás során, az azonosítást követően az eszközön megjelenik a tulajdonos neve, a kártya érvényességének visszaigazolása (vagy az elfogadás megtagadása) továbbá egyedi információk is pl. a kártya típusa, bérlet típusú kedvezmény esetén, vagy előre meghatározott számú kedvezmény esetén a felhasználható kedvezmények száma (pl. bérlet esetén), valamint egy gomb a vásárlás elfogadásáról.

 

Amennyiben a kártya érvényes, úgy erre a gombra kattintva lehet a vásárlást rögzíteni a rend-szerben. A rendszer az elfogadásról e-mailben üzenetet küld a szolgáltató által alapértelmezésben megadott e-mail címre, továbbá letárolja az adatokat (Felhasználó adatai, elfogadóhely adatai, elfogadás időpontja) egy adatbázisba későbbi elemezések céljából, valamint ez előre feltöltött bérlet típusú kedvezmény esetén csökkenti a felhasználható keretet is. A rendszer folyamatosan gyűjti a statisztikai adatokat az elfogadások helyéről, számáról, stb., amely a regisztráció során bekért adatokra és elfogadóhelyre szűrhető, valamint exportálható további elemzés céljából a kibocsájtó és az elfogadó által is (elfogadó csak a saját adatait látja).

 

  1. További fontos információk

 

  • A rendszer felismeri a felhasználó által használt mobil eszközök alapértelmezett nyelvét (amennyiben rendelkezésre áll) és az annak megfelelő nyelvi mutációt adja válaszul amennyiben az rendelkezésre áll.
  • A turista által történő kártyaszkennelést követően az érdeklődési körének megfelelő ajánlatokat adhatunk, melyek szabadon csoportosíthatóak.
  • Települési kártya esetén szkennelés után aktuális híreket oszthatunk meg a polgárokkal, továbbá a regisztrációkor rögzítésre kerülő e-mail címekre hírlevelet lehet küldeni.
  • A tartalmakat időre, helyre (GPS adatok átadása szükséges a szkennelő által), nyelvre, szkennelés számra is változtathatjuk.
  • A szolgáltatás lehetővé teszi, hogy akár érdeklődési körre beállított ajánlatokat kínáljunk fel szkenneléskor. (Érdeklődési kör megadható címkézéssel, mint az elfogadóhelyek kategorizálása)

 

  • A turisztikai kártya esetén, a lejáratot követően invitatív ajánlatokat juttathatunk el korábbi vendégünk részére (melyet a kártya leolvasásával tud megjeleníteni pull notification formájában, az elhelyezett információt akkor kéri le, amikor szüksége van rá).
  • Mivel minden kód egyedi, ezért azt a későbbi alkalmakkal egyszerűen reaktiválhatjuk.
  • A rendszer alkalmas városi, a polgárok részére kialakított kártyaelvárások kiszolgálására is.
  • A rendszer képes kezelni és rögzíteni a pre-paid, bérlet típusú kedvezményeket, valamint hagyományos elfogadó kártyaként is rögzíti az elfogadás tényét.
  • A rendszer bevezetése esetén nem szükséges – vagy csak minimális tartalommal és mérettel – papír alapú nyomtatott, a kedvezményeket bemutató kiadvány elkészítése. Ezzel jelentősen csökkenthetőek a kiadások, hisz az évente (vagy gyakrabban) történő változások esetén sem kell új kiadványt nyomtatni.
  • Legmodernebb online, GPS adatok rendelkezésre állása esetén lokáció érzékeny térképes megjelenítés
  • Komplex online marketing megoldások biztosítása

 

süti beállítások módosítása