Új, desztinációs szintű turisztikai termékcsomag kialakításán és bevezetésén dolgozik a miskolci turisztikai szervezet, amelyhez kapcsolódva már elérhető az óvodás és alsó tagozatos célcsoportot megszólító www.minimiskolc.hu turisztikai portál.
Fotó: HelloMiskolc #hellomiskolc #visitmiskolc #minimiskolc
A minimiskolc.hu korosztály-specifikusan mutatja be Miskolc gyerekeknek szóló turisztikai kínálatát. A pedagógusok, szülők és gyerekek bevonásával kialakított és tesztelt honlapon a miskolci kocsonya legendájából ismert béka kalauzolja el a gyerekeket a miskolci és környékbeli mesék és legendák világába.
Fotó: HelloMiskolc #hellomiskolc #visitmiskolc #minimiskolc
A mai Miskolc felfedezésében MisKa mackó segít, a kedves plüssmaci, aki azon túl, hogy bebarangolja a gyerekekkel a várost, sütni-főzni is tanítja a kicsiket, olyan recepteket bemutatva, amelyeknek az elkészítésébe könnyen bekapcsolódhatnak a gyerekek is, s amelyek alapanyagai miskolci helyi termékek. MisKa egyébként „igazi sztár”, akinek önálló blog- és közösségi média oldalai is vannak, s aki időről időre különböző gyerekprogramokra, játékokra, versenyekre hívja majd a kicsiket. A weboldalt 360 fokos gömbpanoráma képekkel és foglalkoztató feladatokkal teszik teljessé, amelyhez egy hamarosan induló játék is kapcsolódni fog. A weboldal tartalma folyamatosan bővül.
A minimiskolc.hu oldalra, valamint a nyáron bevezetett Miskolc Pass gyerekkártyára épülő termékcsomag összes eleme a tervek szerint 2017 tavaszára lesz elérhető a Miskolcra érkező családok, valamint az osztálykirándulást tervező iskolások számára.
Fotó: HelloMiskolc #hellomiskolc #visitmiskolc #minimiskolc
A fejlesztés szakmai hátteréről dióhéjban
Az elmúlt időszakban jelentősen átalakult a családokon belüli döntéshozási mechanizmus. Míg korábban elsősorban a nők döntöttek a családi pihenésekről, nyaralásokról, mára egyre fontosabbá válik a gyerekek véleménye is, sőt, sok esetben fontosabbá vált, mint maguknak a szülőknek a választása. A családok hatékony elérése tehát már nemcsak a fiatal nőkre szabott ajánlatokkal történhet, hanem a gyerekek elérésével. Éppen ezért a gyerektartalmak fejlesztése elsődleges célja a TDM szervezetnek – különösen, mivel ezzel egy másik fontos réteget is el tud érni a szervezet, ezek pedig a város számára szintén nagyon fontos célközönséget jelentő osztálykirándulások.
Az oldal természetesen nem maga a termék, hanem a termékfejlesztés egyik eszközrendszerének egyik eleme, ugyanúgy, mint MisKa, akibe már most beleszerettek a gyerekek. MisKa direkt nem egy kreált kabalafigura, hanem egy átlagos plüssmaci, mivel MisKa elsősorban nem a márkaépítést, hanem a befogadást segíti. Neve a Miskolci Kalandok rövidítése, s felfedező útjára eredetileg a TDM felnőtt Facebook oldalán indult el még idén tavasszal - mára azonban kinőtte az oldalt, ezért kapott önálló közösségi felületet - azzal együtt is, hogy tisztában vagyunk fele, hogy hivatalosan a Facebookra csak 14 éven felüliek regisztrálhatnak.
Kiemelendő, hogy MisKa Instagram oldalának alig két hét alatt több mint 240 követője lett, ami azt mutatja, hogy az elsődlegesen a fiatalok által kedvelt közösségi csatornán MisKa új lehetőségeket kínál a TDM-nek a célközönség megszólítására.
Fotó: HelloMiskolc #hellomiskolc #visitmiskolc #minimiskolc