A sikeres desztináció menedzsment szervezetek „10A”-ja
Avagy mivel kell foglalkoznia a TDM szervezetnek ahhoz, hogy sikeres legyen a desztináció
- Awareness (Ismertség) – a TDM feladata, hogy megfelelő ismeretekkel rendelkezzenek a vendégek / potenciális vendégek a térségről
- Attractiveness (Vonzerők) – a TDM feladata: azon attrakciók összegyűjtése és bemutatása, amelyek a vendégigényeknek megfelelnek, számukra vonzóak
- Availability (Rendelkezésre állás) – a TDM feladata: minél szélesebb csatornákon foglalhatóvá tenni a desztináció kínálatát
- Access (Hozzáférés, elérhetőség) – a TDM feladata: minél szélesebb körű elérhetőséget biztosítani, a létező szállítási lehetőségeket megfelelően kommunikálni a vendégek részére, a belső, desztináción belüli mobilitási hálózatot fejleszteni
- Appearance (Megjelenés) – A TDM feladata: A pozitív, feledhetetlen benyomás kialakítása a vendégben a desztinációról
- Activities (Tevékenységek, programok) – A TDM feladata: minél szélesebb körű programkínálat összeállítása a vendégek számára
- Assurance (Biztonság) – a TDM-nek ellenőriznie kell és ráhatással kell lennie arra, hogy a desztináció tiszta, rendezett és biztonságos legyen.
- Appreciation (Értéknövelés) – a TDM feladata: minőségmenedzsment
- Action (Cselekvés) - a TDM feladata: megfelelő turizmusfejlesztési terv és marketingterv biztosítása
- Accountability (Hatékonyság, ellenőrzés) – a TDM szervezet feladata: az eredmények számszerűsítése, mérhetővé tétele
Forrás: Alastair M Morrison: Marketing and Managing Tourism Destinations. Routledge, 2013.