26 millió vendégéjszaka évente egy alig Észak-Magyarországnyi területen...
2017. április 18. írta: N. Júlia

26 millió vendégéjszaka évente egy alig Észak-Magyarországnyi területen...

Egy 2008-as tanulmányút máig ható tapasztalatai

26 millió vendégéjszaka évente egy alig Észak-Magyarországnyi területen. Milliós vendégéjszaka szám egy 7000 fős településen. A titok, amitől Dél-Tirol élen jár a turizmusban...  

Ezt a cikket, amit most rövidítve teszek közzé, 2008-ban (9 éve!) írtam egy Dél-tiroli tanulmányút után. Most is tanulságos. 

img_7495.JPG

Helyi szakemberek által készített hosszú távú marketingstratégia, fegyelmezett marketingmunka

 

A Dél-tiroli TDM titka a jól végiggondolt marketingstratégia és az arra épülő több évre előre eltervezett marketingterv, amit minden esetben helyi szakemberek dolgoznak ki, s amit a szolgáltatók és az önkormányzatok jóváhagyása után nem módosítanak semmilyen körülmények között - azaz ha egy-egy szolgáltatónak a későbbiekben egyéni ötletei vannak a marketingmunka alakítására, a TDM ezt nem finanszírozza meg. A marketingkoncepció hosszú távú, ahogy Peter Righi, a helyi desztináció menedzsment munkaszervezet vezetője fogalmazott:

Meg kell előznünk a kihívásokat, elé kell mennünk, ha a ma problémáival küzdenénk folyton, 5 év múlva már nem lennének vendégeink!

Peter Righi elmondta: a marketingmunka nagyrészt az interneten zajlik náluk: annak semmi értelme, hogy utazási kiállításokra szórják a pénzt, éves szinten összesen három kiállításon vesznek részt, ám ott sem önálló standdal, hanem egy egyetlen négyzetméteres asztalon, ahol Peter maga mutatja be a termékeket. Ugyanakkor nagy szerepe van a marketing munkában a study tourok szervezésének: évente 800-1000 cikk jelenik meg Dél-Tirolról szerte a világban, a kiállításokon megspórolt marketing összegeket a tanulmányutak szervezésére fordítják. A hatékony marketing alapja náluk az online hírlevél, amivel megcélozzák az olasz, osztrák és német közönséget, valamint az utazási irodáknak és tour operátoroknak összeállított ajánlati csomag, amit szintén online juttatnak el a célcsoportnak.

Termékfejlesztés, szolgáltatásokra alapuló imázs

 

A termékfejlesztésben a kiváló minőségű helyi specialitások fejlesztésére figyelnek: az étlapokon tájjellegű ételek szerepelnek, amelyek alapanyagait helyi gazdák állítják elő (különleges sajtok, minőségi gyümölcsök, helyi vágóhídon előkészített friss húsok, s az elengedhetetlen Dél-tiroli száraz vörös és fehér borok). A helyi gazdák védjegye a Roter Hahn (Vörös Kakas). Évente minősítik az összes tagot és jelentkezőt, s a minőségbiztosításra jellemző, hogy 100 jelentkezőből átlagosan 40 használhatja a védjegyet, amely alapján termékeit, illetve falusi turisztikai szolgáltatásait a TDM ajánlja a vendégeknek. Az eredmény: nyolc év alatt közel 110%-kal nőtt a vendégéjszakák száma a falusi turizmusban is, miközben a védjegyet használó szolgáltatók száma csak 36%-kal lett több.

A termékfejlesztés elsősorban a szolgáltató érdeke: Dél-Tirol imázsát elsősorban nem a hegyek, völgyek, folyók, történelmi emlékek, stb. határozzák meg, hanem az egyedi és minőségi szolgáltatások, amit a vendégeknek nyújtanak. Háromcsillagos szállodánkban például minden igényt kielégítő szolgáltatások állnak a vendégek rendelkezésére – ám a szálloda vezetője maga szolgált ki minket a vacsorákon - nem a személyzet hiánya miatt, hanem mert a családiasság elsődleges a vendégfogadásban még a nagyobb szállodákban is.

Információs hálózat

 

Az ottani Tourinformok is hálózatban működnek egymással: mivel mindenütt ugyanazt az informatikai rendszert használják, látják az egyes irodák a teljes térség kínálatát – így ha egy iroda éppen nem tart nyitva, a telefon a térség többi irodájában cseng – s bármilyen hihetetlen is, a másik iroda nem a saját szolgáltatóit ajánlja minden esetben, hanem annak a településnek az ajánlatait kínálja, amely iránt a vendég érdeklődik. A Tourinformok 100%-ában beszélnek angolul is az olasz és német nyelv mellett, és mindegyik nyitva tart hétvégén is.

Profi szakemberek és pontosság minden szinten

 

A TDM modellje nagyon egyszerű: Dél-Tirolban mindenki azt csinálja, amihez ért, azt viszont profi színvonalon. A szállodás nem marketingel, az ő feladata, hogy a vendég elégedett legyen, jól érezze magát. A TDM menedzserek viszik piacra a terméket, azaz a szolgáltatók szolgáltatásait, ők végzik a marketingmunkát és ők fejlesztik az információs rendszert is – beépítve a csomagajánlatokat, amelyeket aztán profi tourinformosok közvetítenek a mindennapi ügyfélszolgálat során a vendégeknek. Végezetül: mindenekfelett ott áll a turisztikai portál, amely a teljes térséget bemutatja négy nyelven.

Törggelen

 

Végül azt is megtudtuk, mi az a Törggelen: egy október-novemberben (alig 8 hét alatt) zajló turisztikai akció, amely átlagosan 20.000 Euró bevételt jelent még a falusi vendéglátóhelyeknek is a nyári-téli szezonok közötti időszakban. Az akció hozzávalói: bor, gasztronómia, tradíciók, hagyományok....

 

A bejegyzés trackback címe:

http://desztinaciomenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr9612434621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.